سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو)

#1
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرایند افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت است، افزایش دید وب سایت یا صفحه وب به کاربران یک موتور جستجوی وب. [اصطلاح مورد نیاز] این اصطلاح به بهبود نتایج پرداخت نشده ( نتایج به دست آمده از "طبیعی" یا "ارگانیک" شناخته می شود) و خرید خرید پرداخت می شود. سئو زیر مجموعه بازاریابی در موتورهای جستجو SEM است.

جستجوگرها ممکن است انواع مختلفی از جستجو را جستجو کنند، از جمله جستجوی تصویری، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجوی اخبار و موتورهای جستجوی عمودی خاص صنعتی.

بهینه سازی یک وب سایت ممکن است شامل ویرایش محتوای آن، اضافه کردن محتوا، اصلاح HTML و کدگذاری مرتبط با آن باشد تا ارتباط آن با کلمات کلیدی خاص افزایش یابد و برای جلوگیری از موانع فعالیت های نمایه سازی موتورهای جستجو مورد نیاز است. ارتقاء یک سایت برای افزایش تعداد لینک ها، و یا لینک های ورودی، یک تاکتیک SEO دیگر است. تا ماه مه سال 2015، جستجوی تلفن همراه از جستجوی دسکتاپ پیشی گرفت.

به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، SEO در نظر دارد که چگونه موتورهای جستجو کار می کنند، الگوریتم های برنامه ریزی شده کامپیوتر که رفتار موتور جستجو را تعیین می کند، چه افراد جستجو می کنند، اصطلاحات جستجو یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو، و چه موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد نظر آنها ترجیح داده می شود. جستجوگرها به این دلیل انجام می شوند که یک وب سایت بازدید کننده بیشتری از موتورُجستجو دریافت می کند که وب سایت های بالاتر در صفحه نتایج جستجو (SERP) رتبه بندی می شود. سپس بازدید کنندگان می توانند به مشتریان تبدیل شوند.

جستجوگرها از بهینه سازی موتور جستجو محلی متفاوت است، در حالی که دومی بر روی بهینه سازی حضور آنلاین در کسب و کار متمرکز است به طوری که صفحات وب توسط موتورهای جستجو نمایش داده می شود زمانی که کاربر یک جستجوی محلی را برای محصولات یا خدمات خود وارد کند. در عوض، سابق بیشتر به جستجوی ملی یا بین المللی متمرکز است.

مدیران وب و ارائه دهندگان محتوا در اواسط دهه 1990 موتورهای جستجو را برای بهینه سازی وب سایت ها آغاز کردند، به عنوان اولین موتورهای جستجو در فهرست وب اولیه. در ابتدا تمام مدیران وب فقط نیاز به ارسال آدرس صفحه یا URL را به موتورهای مختلف که یک عنکبوت برای خزیدن آن صفحه را ارسال می کردند، لینک های دیگر را از آن استخراج می کردند و اطلاعاتی را که در صفحه پیدا شده بود، برای نشان دادن این فرآیند شامل یک عنکبوت موتور جستجو است که یک صفحه را دانلود و ذخیره آن بر روی سرور خود موتور جستجو جستجو می کند. برنامه دوم، به نام indexer شناخته می شود، اطلاعاتی درباره صفحه را استخراج می کند، از قبیل کلمات موجود در آن، جایی که آنها در آن قرار دارد، و هر وزن برای کلمات خاص، و همچنین تمام پیوندهای موجود در صفحه. همه این اطلاعات بعدا در یک زمانبندی برای خزیدن قرار می گیرند.

صاحبان وب سایت، ارزش یک رتبه بندی بالا و دید در نتایج موتور جستجو را به رسمیت شناختن، ایجاد فرصت برای هر دو کلاه سفید و کلاه سیاه کلاهبرداران SEO. به گفته Danny Sullivan، تحلیلگر صنعت، عبارت "بهینه سازی موتورهای جستجو" احتمالا در سال 1997 به کار گرفته شد. سوليوان بروس کلي را به عنوان یکی از اولین افرادی که این اصطلاح را تبلیغ می کند، اعتبار می دهد. در تاریخ 2 مه 2007، جیسون گامبرز تلاش کرد که اصطلاح SEO را به وسیله متقاعد نمودن دفتر علامت تجاری در آریزونا [9] نشان دهد که جستجوگرها "فرآیند" هستند که شامل دستکاری کلمات کلیدی و نه "خدمات بازاریابی" می شوند.

نسخه های اولیه الگوریتم های جستجو براساس اطلاعات ارائه شده از webmaster، مانند متا تگ کلمات کلیدی یا فایل های شاخص در موتورهای مانند ALIWEB. تگ های متا راهنمایی برای محتوای هر صفحه ارائه می دهند. با این حال، استفاده از ابردادها برای فهرست صفحات کمتر از قابل اعتماد است، زیرا انتخاب کلمات کلیدی webmaster در متا تگ ممکن است به عنوان یک نمایش نادرست محتوای واقعی سایت باشد. داده های نادرست، ناقص و ناسازگار در متا تگ ها می تواند و باعث می شود که صفحات برای جستجو های نامناسب رده بندی شوند. [10] [مشکوک - بحث] ارائه دهندگان محتوا وب نیز برخی از صفات درون منبع HTML یک صفحه را در تلاش برای رتبه بندی به خوبی موتورهای جستجو. در سال 1997، طراحان موتور جستجو متوجه شدند که مدیران وب در حال تلاش برای رتبه دادن به موتور موتور جستجو خود هستند و برخی از مدیران وب حتی با استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد و یا نامناسب حتی رتبه بندی خود را در نتایج جستجو دستکاری کردند. موتورهای جستجوی اولیه مانند Altavista و Infoseek الگوریتم های خود را برای جلوگیری از دستکاری وب سایت ها از رتبه بندی ها تنظیم کردند.

با استفاده از عوامل زیادی چون تراکم کلمات کلیدی که به طور انحصاری در یک کنترل وب مستر قرار داشت، موتورهای جستجوی اولیه از سوء استفاده و رتبه بندی برخوردار شدند. برای ارائه نتایج بهتر به کاربران خود، موتورهای جستجو مجبور به سازگاری شدند تا اطمینان حاصل شود که صفحات نتایج نتایج مرتبط ترین نتایج را به جای صفحات غیر مرتبط با کلمات کلیدی مختلف توسط وبسایت های غیرمجاز به نمایش می گذارند. این بدان معنی است که از وابستگی سنگین به تراکم مدت به یک فرآیند جامع تر برای به ثمر رساندن سیگنال های معنایی دور می شود. از آنجا که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو بر اساس توانایی آن برای تولید نتایج مرتبط ترین نتایج هر جستجو مشخص می شود، کیفیت پایین یا نتایج جستجوی نامناسب می تواند کاربران را به جستجوی سایر منابع جستجو هدایت کند. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتم های مرتب سازی پیچیده تر، با توجه به عوامل اضافی که مدیران وب سایت برای دستکاری آنها دشوار بود، پاسخ دادند. در سال 2005، یک کنفرانس سالانه، AIRWeb، بازیابی Adversarial اطلاعات در وب ایجاد شد تا تمرینکنندگان و محققان مرتبط با بهینه سازی موتورهای جستجو و موضوعات مرتبط را با هم متحد کنند.

شرکت هایی که از تکنیک های بیش از حد تهاجمی استفاده می کنند می توانند وب سایت های مشتری خود را از نتایج جستجو ممنوع کنند. در سال 2005، وال استریت ژورنال در یک شرکت، ترافیک قدرت گزارش داد که ادعا از تکنیک های با خطر بالا استفاده می کند و نتوانسته است این خطرات را به مشتریان خود افشا کند. [15] مجله سیمی گزارش داد که همان شرکت وبلاگ نویس و سارق آرون دیو را برای نوشتن درباره ممنوعیت شکایت کرده است. مت کاتز گوگل بعدا تأیید کرد که گوگل در واقع ممنوعیت ترافیک قدرت و برخی از مشتریانش بود.

اگر قصد دارید به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید مقاله چطور سئوکار شویم را مطالعه کنید.

بعضی از موتورهای جستجو نیز به صنعت جستجوگرها رسیده اند و همپیمانان و مهمان های مکرر در کنفرانس های SEO، گفتگوی اینترنتی و سمینارها هستند. موتورهای جستجوگر اصلی، اطلاعات و دستورالعمل هایی را برای کمک به بهینه سازی وب سایت ارائه می کنند. گوگل یک برنامه نقشه سایت برای کمک به مدیران وب دارد اگر گوگل مشکلاتی را در وبسایت خود داشته باشد و همچنین اطلاعات مربوط به ترافیک Google را به وب سایت ارائه می دهد. Bing Webmaster Tools راهی برای وب مسترها فراهم می کند تا یک نقشه سایت و فید وب را ارائه دهند، به کاربران اجازه می دهد تا نرخ خزیدن را تعیین کنند و وضعیت فهرست صفحات وب را ردیابی کنند.

در سال 2015 گزارش شد که گوگل در حال توسعه و ارتقاء جستجوی تلفن همراه به عنوان یک ویژگی کلیدی در محصولات آینده است. در پاسخ، بسیاری از مارک ها شروع به رویکرد متفاوت به استراتژی های بازاریابی اینترنتی خود کردند.

موتورهای جستجوی پیشرو مانند Google، Bing و یاهو، از کاوشگرها برای یافتن صفحات برای نتایج جستجو الگوریتمی استفاده می کنند. صفحاتی که از سایر صفحات نمایه شده موتور جستجو پیوند داده نمی شود، زیرا لازم نیست که آنها به صورت خودکار پیدا شوند. یاهو دایرکتوری و DMOZ، دو دایرکتوری بزرگ که در سال 2014 و 2017 بسته شدند، هر دو مورد نیاز به ارائه کتابچه راهنمای کاربر و بررسی سرمقاله انسان بود. گوگل کنسول جستجوی گوگل را ارائه می دهد که می تواند یک فید XML Sitemap ایجاد شده و به صورت رایگان ارسال شود تا اطمینان حاصل شود که تمام صفحات پیدا شده است، به خصوص صفحاتی که قابل شناسایی نیستند به طور خودکار پیوندهایشان را علاوه بر کنسول ارسال مجدد URL آنها قابل کشف نیستند. یاهو قبلا سرویس تسلیم پرداختی را تأمین کردیم که برای هر هزینه یک کلیک خزیدن را تضمین کرد. با این حال، این تمرین در سال 2009 متوقف شد.

خزنده های موتور جستجو ممکن است در هنگام خزیدن یک سایت در معرض عوامل متعددی قرار گیرند. هر صفحه توسط موتورهای جستجو نمایش داده نمی شود. فاصله صفحات از دایرکتوری ریشه یک سایت همچنین می تواند یک عامل در صفحه یا خزیدن باشد.

امروزه اکثر افراد در Google با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه جستجو می کنند. در ماه نوامبر سال 2016، گوگل یک تغییر عمده در راه خزیدن وب سایت ها و شروع به ایجاد شاخص خود را به همراه اول، به این معنی که نسخه موبایل وب سایت شما، نقطه شروع برای آنچه گوگل در فهرست خود دارند.

تکنیک های سئو جستجوگرها می توانند به دو دسته گسترده تقسیم شوند: تکنیک هایی که شرکت های موتور جستجو به عنوان بخشی از طراحی خوب ("کلاه سفید") توصیه می کنند، و تکنیک هایی که موتورهای جستجوگر آن را تایید نمی کنند ("کلاه سیاه"). موتورهای جستجو تلاش می کنند به حداقل رساندن تاثیر دوم، از جمله spamdexing. مفسران صنعت این روش ها را تعریف کرده اند و متخصصین که آنها را به عنوان کلاه کلاه جستجوگر یا کلاه سیاه کلاهبرداری جستجو می کنند. [50] کلاه سفید، نتایجی را به وجود می آورد که طولانی مدت طول می کشد، در حالی که کلاه های سیاه پوست پیش بینی می شود که سایت های آنها ممکن است به طور موقت یا دائمی ممنوع شود، زمانی که موتورهای جستجو کشف کنند چه کاری انجام می دهند.

تکنیک SEO به عنوان کلاه سفید در نظر گرفته می شود، اگر با دستورالعمل های موتورهای جستجو مطابقت داشته باشد و شامل هیچ فریب نباشد. همانطور که دستورالعمل های موتور جستجو به عنوان مجموعه ای از قواعد و دستورات نوشته نشده است، این یک تمایز مهم برای یادداشت است. کلاه سفید کلاهبرداری نه فقط در مورد دستورالعمل های زیر است، بلکه در مورد اطمینان از اینکه محتوا یک موتور جستجوگر را نشان می دهد و متعاقب آن رتبه بندی همان محتوا است که کاربر می بیند. مشاوره کلاه سفید به طور کلی به عنوان ایجاد محتوا برای کاربران، نه برای موتورهای جستجو خلاصه می شود و سپس این محتوا را به راحتی به الگوریتم های "عنکبوت" آنلاین تبدیل می کند، نه به تلاش برای جلب الگوریتم از هدف مورد نظر خود. کلاه سفید کلاهبرداری به طرق مختلفی شبیه به توسعه وب است که دسترسی را ارتقا می دهد، هرچند که دوسان یکسان نیستند.

در این خصوص پیشنهاد می کنم مقاله مهمترین روند های سئو در سال 2019 را مطالعه کنید.

کلاه سیاه کلاهبرداری سعی می کند رتبه بندی را به نحوی که موتورهای جستجو را رد کرده و یا فریب خورده است، بهبود دهد. یک روش کلاه سیاه با استفاده از متن پنهان، یا به عنوان متن به رنگ پس زمینه شبیه به پس زمینه، در یک دیوی نامرئی، و یا خارج از صفحه نمایش است. روش دیگر یک صفحه متفاوت را بسته به اینکه صفحه توسط یک بازدید کننده انسان یا یک موتور جستجو درخواست شده است، یک روش شناخته شده به عنوان مخفی کردن. یکی دیگر از دسته گاهی اوقات استفاده می شود کلاه خاکستری SEO. این در بین کلاه سیاه و کلاه سفید است، در حالی که روش های استفاده شده از سایت جریمه اجتناب می کنند، اما در تولید بهترین مطالب برای کاربران عمل نمی کنند. کلاه خاکستری SEO به طور کامل بر بهبود رتبه بندی موتور جستجو متمرکز است.

برای انجام سئوی واقعی باید از شرکت حرفه ای خدمات بگیرید، پیشنهاد می کنیم مقاله از کدام شرکت خدمات دهنده سئو استفاده کنم را مطالعه کنید.

موتورهای جستجو ممکن است سایت هایی را پیدا کنند که با استفاده از روش های کلاه سیاه، با کاهش رتبه بندی خود و یا حذف فهرست های آنها از پایگاه داده های خود، به طور کامل، مجازات شوند. چنین مجازاتی می تواند به صورت خودکار توسط الگوریتم های موتورهای جستجو یا توسط یک بررسی سایت دستی انجام شود. به عنوان مثال، فوریه 2006، گوگل حذف BMW آلمان و ریکو آلمان را برای استفاده از شیوه های فریبنده انجام داد. هرچند شرکت ها به سرعت عذرخواهی کردند، صفحات مجرمان را ثابت کردند و به صفحه نتایج جستجوی گوگل بازگردانده شدند.
 
نصب تضمینی اپلیکیشن
افزایش ممبر کانال تلگرام - ممبر شهری - فالوور خارجی ارزان فالوور تبلیغ گسترده - الگوها - پذیرش تبلیغات شما : 09142109941 پیام در تلگرام : @ads2018m  
بالا